Då väljer man en offert med ett högre pris

Vår senaste Trendrapport handlar om vad som väcker och släcker respekt i affärer, och bygger på intervjuer med beslutsfattare inom olika verksamheter, många av dem våra egna kunder. I samband med att vi tog fram Trendrapporten passade vi på att ställa en extra fråga som vi och många företag och säljare undrat över: Vad, om något, skulle kunna få dig att välja en högre prissatt offert framför andra?

Att visa upp goda meriter och goda referenser är en avgörande faktor när man söker nya uppdrag. Så resonerar åtminstone många företag och säljare i dag. Men stämmer det? Svaret vi fick på vår fråga visade något annat, nämligen att den avgörande faktorn snarare är en god relation och ett genuint intresse samt engagemang kring kunden och uppdraget.

Engagemang är värt mer än ett bra pris

Denna insikt har direkt påverkan på hur vi som företag presenterar oss och våra tjänster. Att lära känna, bry sig om och vara engagerad på riktigt är viktigare än tidigare meriter och vad åstadkommit tidigare hos någon annan. Här ser ni topp 3-svaren:

TOPP 3: VAD FÅR DIG SOM KUND ATT VÄLJA EN HÖGRE PRISSATT OFFERT?

Jag har jobbat med dem tidigare eller har på andra sätt egna goda erfarenheter av dem. 75,2%
De visar genuint engagemang för min verksamhet. 56,2%
De visar nytänkande i sitt angreppssätt och tillför nya perspektiv. 54,9%

Vi på Donald Davies & Partners strävar efter att bygga långsiktiga kundrelationer baserade på respekt, engagemang och nytänkande.
Hur resonerar ni på ert företag? Vill du veta mer om hur vi arbetar? Hör av dig till mig!

VD-Pernilla-Eriksson-Donald-Davies-Partner

Pernilla Lundin
Donald Davies & Partners
 (vd jan 2012-mars 2019)

Intresserad av Trendrapporten – vad väcker och släcker respekt i affärer? Läs mer här!